torsdag 27. september 2012

Vann

Som du kan se så er temaet vann. Jeg syns det er litt spennende når vannet ikke fester seg i et stoff, vannet bygger seg liksom sammen og danner en "mini elv" Synd jeg ikke hadde en lotus plante, men en paraply fikk gå. Jeg tok også noen bilder der jeg prøvde å fryse tiden når dråpen traff vannet, bare synd det var så mye mønster i skålen, fordi det ble det litt uklart. Jeg lånte et Nikon d3000 av en venn og det var veldig uvant i forhold til canon kameraene på skolen, så jeg måtte lese manualen for å finne ut av hvilke knapper jeg skulle bruke :)
Når jeg tok bilder av paraplyen så prøvde jeg mange forskjellige lukketider, men det jeg syntes ble best, var rundt 1/80 for da ble det ikke for mye fryst og vannet ble mer levende.

lite synelig, men hvis du ser i midten så har en dråpe truffet vanne og lagd et "fjell" og det er en dråpe som står stille i luften over

Her er det mer tydelg og du kan se at det spruter opp og stopper.

Her kom det mye vann på paraplyen og jeg tror jeg brukte 1/80 lukketid på dette bildet 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar