torsdag 22. november 2012

Talking people


Vi har hatt en oppgave å designe et layout på et cd cover for bandet Talking people. Først tok vi bilder av sangeren i et fotostudio. Deretter har vi jobbet med bilde i enten photoshop, illustrater, indesign, eller kanskje til og med en blanding av de forskjellige programmene. Jeg tok et nærbilde av Christian og brukte bare Photoshop denne gangen.

Teknikken jeg har brukt på dette bilde er grovt sett å gjøre skyggene og midttonene til en mask som er lagt over et lag med tekst. Tekstlaget er en blanding av logoen til bandet og ren tekst. Det hele har en gradient map over seg med blå, gul oransje og litt rødt. Fargevalget ble inspirert av bilder jeg har sett på google fra gamle funk/r&b band. Etterpå Gikk jeg inn i bildet får å dra frem noen detaljer eller forsterke noe, som brillene, munn øyne.
Mitt forslag til Talking people sitt cd-cover

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar